۱۳۹۱ آذر ۳, جمعه

دیدار لاریجانی با دیکتاتور خونریز سوریه در دمشق


رئیس مجلس شورای اسلامی روز جمعه (۳ آذر/ ۲۳ نوامبر) در جریان سفر یک روزه خود به دمشق با بشار اسد، رئيس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش مهر، علی لاریجانی با اسد در مورد مسائل سوریه و موضوعات منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو کرد. وی همچنین با رئیس مجلس سوریه نیز دیدار کرده است.
لاریجانی در جریان سفر خود گفت: «برخی از کشورهای منطقه که خود از دمکراسی برخوردار نیستند نمی‌توانند اصلاحات سیاسی و دمکراسی در سوریه ایجاد کنند.»
به نقل از خبرگزاری مهر، لاریجانی پیش از ترک تهران گفته بود، تلاش خواهد کرد برای مشکل سوریه راه حلی پیدا کند.
این خبرگزاری نوشت، لاریجانی در سفارتخانه ایران در دمشق با نمایندگان گروه‌های فلسطینی مقیم این شهر دیدار و گفت‌وگو کرده است.
به گزارش رادیو آلمان، لاریجانی در مورد مقصد بعدی خود به خبرنگاران گفت: «سفری هم به ترکیه خواهم داشت تا در مراسم عاشورای حسینی در ترکیه شرکت و سخنرانی کنم.»
لاریجانی همچنین هدف از سفر به لبنان را نیز "رایزنی در مورد مسائل منطقه" عنوان کرد.

رژیم تهران، سوريه را اداره می کند
نخست وزير سابق سوريه که از رژیم بشار اسد جدا شده و به صف مخالفان پیوسته است، در یک مصاحبه تلویزیونی با اشاره به حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی از رژیم دمشق گفت، اين رژيم تهران است که سوريه را اداره می کند.
رياض حجاب که با تلويزيون بی بی سی جهانی مصاحبه می کرد، در پاسخ به اين سئوال که چه کسی تصميمات مهم را در دمشق اتخاذ می کند، گفت، مشاوران رژيم تهران در همه جا هستند، کارشناسان اين رژيم و سفارت آنها در سوريه، اينها در همه جا حضور دارند.
مجری برنامه پرسید: آيا بشار اسد خودش همچنان قدرت را در دست دارد؟
نخست وزير سابق سوريه در پاسخ گفت، واقعیت این است که رژيم تهران اکنون کشور را اداره می کند، نه بشار اسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر