۱۳۹۲ خرداد ۹, پنجشنبه

مخالفت آمریکا با حضور رژیم تهران در کنفرانس سوریه

واشنگتن، 9 خرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده شک دارد که رژیم ایران بتواند در روند حل و فصل درگیری سوریه نقش سازنده ایفا کند.
یادآور می شود پیشتر "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشته بود که ایران باید به عنوان کشور دارای تاثیر جدی بررویدادهای سوریه در کنفرانس بین المللی در خصوص این مساله شرکت کند.
اما سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: رژیم ایران در سوریه نقش سازنده ایفا نکرد. آنها اسلحه و پول ارسال کرده و جنگجو اعزام نمودند و به حزب الله کمک های مالی رساندند. ما دارای هیچ دلیلی نیستیم که فکر کنیم رژیم ایران خواستار تحولات صلح آمیز باشد.

نیروهای حزب الله باید فورا سوریه را ترک کنند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دولت آمریکا به گروه شیعه حزب الله لبنان هشدار داد که فورا مناطق درگیری در سوریه بویژه منطقه القصیر را ترک کند.
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت، حضور نیروهای حزب الله در درگیریهای سوریه یک اقدام غیرقابل قبول و به شدت خطرناک است.
وی گفت، حزب الله باید فورا نیروهای خود را از سوریه بیرون بکشد.
آمریکا گروه شیعه حزب الله لبنان را که ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی است، یک تشکیلات تروریستی می داند.
وزیر خارجه فرانسه نیز روز چهارشنبه در پارلمان این کشور گفت، هم اکنون هزاران تن از نیروهای حزب الله برای دفاع از رژیم بشار اسد در سوریه حضور دارند.
از سوی دیگر فرمانده "ارتش آزاد سوریه"، عمده ترین ائتلاف مخالفان مسلح این کشور نیز در مصاحبه ای با بی بی سی حزب الله لبنان را به "تجاوز" به سوریه متهم کرده است.
ژنرال سلیم ادریس گفت که بیش از هفت هزار جنگجوی این گروه شیعه در حملات به شهر قصیر که در کنترل مخالفان است شرکت داشته اند.
او همچنین گفت اطلاعاتی دریافت کرده که جنگجویان ایرانی در این تهاجم شرکت دارند.

حلقه محاصره حزب الله لبنان تنگ ‌تر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز با صدور قطعنامه ای، حضور جنگجویان خارجی در کنار نیروهای رژیم اسد در شهر القصیر را محکوم کرد و از سازمان ملل خواست در مورد خشونت های اعمال شده در این منطقه تحقیق کند.
این قطعنامه که از سوی سه کشور آمریکا، قطر و ترکیه ارائه شده بود، با 36 رای موافق، 8 رای ممتنع و یک رای مخالف به تصویب رسید. تنها کشوری که به این قطعنامه رای مخالف داد، ونزوئلا است.
متحدان اصلی رژیم بشار اسد یعنی روسیه و چین در حال حاضر عضو این شورا نیستند و به همین دلیل نتوانستند در رای گیری شرکت کنند.

خبرگزاری فرانسه نوشت، قطعنامه ای که امروز در یکی از ارگان های سازمان ملل متحد تصویب شد، گروه شیعه حزب الله لبنان را هدف گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر