۱۳۹۲ خرداد ۱۰, جمعه

محسن رضایی: چرا حرف های من را سانسور می کنید

محسن رضایی با اشاره به "سیاست و امنیت" و "زندگی و اقتصاد" به عنوان دو بال ملت‌ها گفت: در جمهوری اسلامی بال سیاست و امنیت بزرگ شده اما بال زندگی و اقتصاد کوچک مانده است و من آمده‌ام تا این عدم توازن را حل کنم.
به گزارش ایسنا، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با ذکر "یا اباالفضل" صحبت‌های خود را آغاز کرد و به گله‌ای از صدا و سیما پرداخت و گفت: آقایان در نوبت قبل، بخش‌هایی از صحبت‌های من را سانسور کردند. البته من تابع قانون هستم و یکی از دلایلی که به صحنه آمدم این است که قانون‌شکنی را در کشور کنار بگذاریم، اما این درست نبود که بعدا بگویند سانسور حرف‌های من به خاطر مسائل امنیتی بوده است.
وی با بیان اینکه "چرا مردم را محرم خود نمی‌دانیم؟" گفت: مگر انقلاب به دست همین مردم پیروز نشد؟ یکی از دلایلی که برای حل آن به صحنه آمده‌ام بازتعریف رابطه دولت و مردم است.
رضایی، انگیزه دیگر حضور خود در صحنه انتخابات را این‌طور توضیح داد که "در کشور ما پیشرفت‌های بسیار خوبی صورت گرفته و ایران تبدیل به قدرت بزرگی در منطقه شده است اما سرنوشت گوشت و مرغ و کره و روغن خوب نیست".
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "اگر ملت‌ها را به پرنده‌ای با دو بال تشبیه کنیم که یک بال آن سیاست و امنیت و بال دیگر زندگی و اقتصاد است"، گفت: در جمهوری اسلامی بال سیاست و امنیت بزرگ شده است اما بال زندگی و اقتصاد کوچک مانده است و من آمده‌ام تا این عدم توازن را حل کنم. البته از دیگر انگیزه‌های من برای حضور در صحنه، استفاده مناسب از اهرم‌های موجود در حوزه سیاست خارجی و البته مساله تحریم‌های اقتصادی است.
رضایی با بیان اینکه "به خاطر احساس خطر و احساس عقب‌ماندگی در کشور به صحنه آمده‌ام"، افزود: از بین 30 انتخاباتی که در جمهوری اسلامی انجام شده است، من فقط دو بار به صحنه آمده‌ام. پس همیشه این‌طور نبوده که بخواهم وارد سیاست شوم. بنابراین باید بگویم همیشه به دنبال رفع خطر هستم و چهار انگیزه من، اصلاح رابطه دولت و مردم، برطرف کردن عدم توازن اقتصاد و زندگی با امنیت و سیاست، استفاده از اهرم و پتانسیل‌ها در روابط خارجی و مساله تحریم‌های اقتصادی بوده است.
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه "باید کاری کرد تا همه مردم به صحنه بیایند"، خاطرنشان کرد: باید برای مسیر حرکت خود برنامه داشته باشیم و من این برنامه‌ها را طراحی کرده‌ام که در سایت "ویکی‌رضایی" که به 30 هزار صفحه رسیده است و از طریق آن می‌توانم از نظرات نخبگان و اقشار جامعه بهره‌مند شوم، ارائه کرده‌ام و در حوزه سیاست خارجی نیز طرح‌ها و ایده‌هایی دارم.
وی در برابر این پرسش که "چگونه می‌خواهید در اقتصاد، انقلاب ایجاد کنید؟"، پاسخ داد: بحث چشم‌انداز و سیاست اصل 44 در کمیسیونی که من مسئول آن بودم تهیه شد و وقتی در سال 79 خدمت مقام معظم رهبری رفتم و خدمت ایشان عرض کردم که در تدوین سیاست‌های کلی یک گره داریم و آن این است که افق روشنی برای آینده نداریم و ایشان هم فرمودند مدت‌هاست که به این مساله فکر می‌کنند و پس از آن اقدامات لازم را در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تنظیم سند چشم‌انداز انجام دادیم و پس از آن سیاست‌هایی را نیز در حوزه فرهنگ و اقتصاد، مسائل اجتماعی و داخلی تدوین کردیم.
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "نصف راه را رفته‌ایم اما بارش این آسمان کم است"، افزود: باید کاری کرد سند چشم‌انداز که می‌تواند محور اصلی انقلاب بزرگ اقتصادی شود، به اجرا دربیاید و در این راستا باید مدیریت در نهاد دولت را اصلاح کرد.
رضایی با تاکید بر اینکه "باید دولت و مردم سر جای خود قرار گیرند"، تصریح کرد: الان دولت یک پایش را روی صندلی مردم گذاشته است اما باید کاری کرد که هرکدام سر جای خود قرار بگیرند اما همه سر یک سفره قرار بگیرند. پس برنامه من این است که اقتصاد را از دولت، نیروهای مسلح و وزارتخانه‌ها بگیرم و وظیفه دولت‌ها این است که حالت نظارتی و حمایت کننده داشته باشد؛ چراکه حتی در جنگ که کار دولت‌هاست، ما از طریق مردم وارد عمل شدیم و نتیجه گرفتیم. بنابراین اعتقاد دارم با ورود مردم به صحنه اقتصاد و کنار کشیدن دولت‌ها و نظارت و حمایت از سوی دولت‌ها انقلاب اقتصادی به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه "پس از مردمی کردن اقتصاد، به دنبال تبدیل اقتصاد تک‌محصولی ایران به سوی اقتصاد چندمحصولی با تمرکز بر کشاورزی، صنعت، توریسم و تجارت و ... هستم"، افزود: امروز ستون اقتصاد ما نفت است که اگر قلدری مثل آمریکا آن را تکان دهد اسباب و وسایل کف خیابان می‌ریزد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر