۱۳۹۲ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

سخنان محمدعلی نجفی در مجلس: در هيچکدام از راهپيمايی‌های سال ۸۸ شرکت نکردم


محمدعلی نجفی وزير پيشنهادی آموزش و پرورش طی سخنانی در دفاع از برنامه‌ها و سوابق خود گفت: "جان و اساس و محور نظام، مقام معظم رهبری است." وی افزود: "من در هيچکدام از راهپيمايی‌های سال ۸۸ قبل و بعد از ۲۹ خرداد شرکت نکردم... ما سعی کرديم آبی روی فتنه بريزيم که خاموش شود. برخی بنزين ريختند و هنوز هم می ريزند."
پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : محمد علی نجفی وزير پيشنهادی آموزش و پرورش طی سخنانی در دفاع از برنامه‌ها و سوابق خود گفت: اسناد مادر بايد مبنای کار هر وزير در ۲۰ سال آينده باشد تا ما بتوانيم به اهداف اسناد دست يابيم البته اين کار بايد از شتابزدگی به دور باشد.
به گزارش سرويس سياسی انتخاب ،وی افزود: بايد يک برنامه عملياتی در اجرای سند تحول در آموزش و پرورش ايجاد شود. برخلاف آنچه که روز گذشته آقای زاکانی در مجلس بيان کرد، بنده هيچ قصدی برای تغيير در سند آموزش و پرورش ندارم بلکه معتقدم بايد مجمعی از نخبگان برای بررسی سند تحول به منظور۳ هدف اصلاحات احتمالی، تهيه نقشه راه برای سند و بررسی محتوايی سند تشکيل شود.
وزير پيشنهادی آموزش و پرورش تصريح کرد: اينکه برخی نمايندگان می‌گويند در دوران وزارت بنده برای حذف معاونت پرورشی از اين وزارتخانه ايجاد و ۶ سال بعد اين حذف صورت گرفت؛ مسئول وقت اين مسئله آقای حسين مظفر بود و ايشان در حال حاضر اينجا حضور دارد؛ بنده کجا زمينه سازی کردم که ۶ سال بعد معاونت پرورشی حذف شود.
نجفی افزود: ما به موضوع پرورش در وزارت آموزش و پرورش هويت داديم؛ روح و جان همه اجزا آموزش پرورش بايد دين باشد. معتقدم با تحميل نمی‌شود دانش اموز را طرفدار دين کرد بلکه دين گريز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بنده چون ۳۵ سال است که اين حکومت دينی است دارم به اين حکومت خدمت می‌کنم. بنده بهترين پيشنهادها را برای کار در آمريکا داشتم، حتی قبل از پايان تحصيل.
وزير پيشنهادی آموزش و پرورش تصريح کرد: ۸۰ درصد فرهنگيان از بازگشت بنده به آموزش و پرورش دفاع می‌کنند؛ در دوره بنده فعاليت‌های دينی در اموزش و پرورش اوج گرفت و فرهنگ نماز در دوره بنده شکل گرفت.
نجفی اضافه کرد: چون معتقد نيستم که نبايد بروم در داخل مردم و از خودم دفاع کنم، رئيس‌جمهور نشدم.
- اينکه گفته می‌شود من تربيت معلم‌ها را تعطيل کردم، يک تهمت است.
- از عجايب روزگار اين است که به من اتهام می‌زنند که شما مخالف دانشگاه فرهنگيان هستی. من خودم گفتم اين دانشگاه بايد تشکيل شود. البته معتقدم بايد اين دانشگاه ساماندهی شود.
- معتقد به اجرای نظام ۶-۳-۳ در آموزش و پرورش هستم اما بايد اشکالاتش مرتفع شود.
- بلايی که امروز سر آموزش و پرورش آمده ناشی از سياست‌زدگی و عوام‌زدگی‌ها و شعارزدگی‌هاست.
- مسائل سياسی را مخالفان من عمدتاً مطرح کردند که پاسخ دادن به آنها زمان می‌برد.
- برای من فرصت پاسخگويی در کميسيون آموزش هم پيش نيامد.
- بنده به عنوان عضو شورای شهر، بر اساس مصوبه اين شورا، با عده‌ای ديگر، سر زديم به خانواده‌هايی که خسارت و لطمه ديدند و زنی که شوهرش را به ناحق از دست داده؛ اين زن را اگر ما کمک نکنيم و احساس نکند پناهگاهش همين نظام است به دامن رسانه‌های بيگانه می‌روند. اين کار را شما بايد به عنوان نماينده تهران ميکرديد. ما گزارش اين ديدارها را به مقام معظم رهبری و شورای امنيت ملی داديم. حالا ما بدهکاريم؟
- جان و اساس و محور نظام، مقام معظم رهبری است. بنده و ساير بزرگواران که قبول کردند وارد ميدان اجرايی شوند در اين شرايط، روشن است که برای مردم و نظام و معتقد به ولايت و پايبند به ولايت هستيم. اين چه سوالی است که می پرسيد رهبری را قبول داريد؟ کسی که ميخواهد وزير شود مگر ممکن است قبول نداشته باشد؟ مگر وزير شدن چه دارد؟
- من نميخواستم بيايم. تکليف کردن روحانی و اصرار معلمان باعث شد بيايم. حدود ۷۰۰ معلم به من ايميل زدند. به من گفتند ختم قرآن کرديم که بيايی. شماميخواهيد رای بدهيد يا ندهيد بايد حجت شرعی داشته باشيد.
در اين چند روز تمام سعی‌ام را کردم که سوال نمايندگان را جواب بدهم.
- من زمانی که رهبری رئيس جمهور بودند و موسوی نخست‌وزير، در سال ۶۷ آمدم آموزش و پرورش. مرتضی محمدخان شاهد است که ايشان فرمودند امروز موسوی به شما پيشنهادی می‌کند امروز و شما رد نکن. پيشنهاد وزارت بود. من به خاطر مقام معظم رهبری وزير شدم.
- من در دانشگاه شريف تدريس می‌کردم، يک کلمه حرف سياسی نمی‌زدم.
- درباره فتنه ۸۸، جزو فعالان سياسی در سال ۸۸ بودم. روز سه‌شنبه بعد از انتخابات از دفتر رهبری تلفن شد و گفتند بياييد در جلسه ای شرکت کنيد. من از طرف هيچ ستادی در جلسه شرکت نکردم، به دعوت دفتر مقام معظم رهبری رفتم. آقا خودشان جلسه را اداره ميکردند و خودشان وقت می‌دادند. بعد از پيشنهادات ما، جمع‌بندی ايشان اين بود که نبايد خلاف قانون کار کنيم. قانون شورای نگهبان را مسئول کرده. گفتند شورا برود بررسی کند حرفشان فصل الخطاب است. من قبل از فرمايش رهبر انقلاب در ۲۹ خرداد هم مطيع فرمايشات ايشان بودم.
من در هيچکدام از راهپيمايی‌های سال ۸۸ قبل و بعد از ۲۹ خرداد شرکت نکردم.
- ما سعی کرديم آبی روی فتنه بريزيم که خاموش شود. برخی بنزين ريختند و هنوز هم می ريزند.
- قبل و بعد مصاحبه‌ام درباره صحبت‌های کروبی را نمی‌گويند. ما شايعه را بررسی کنيم بگوييم دروغ است بهتر است يا لاپوشانی کردن و کشاندن به رسانه های ضدانقلاب.
- می گويند شما با ميدان ۹ دی مخالف بودی. اگر می گوييد دليلش را هم بگوييد. ميخواستند اسم ميدان حق شناس را به ميدان ۹ دی تغيير دهند که من به اين خاطر مخالف بودم و گفتم ميدان و خيابان ديگری را ۹ دی نام بگذاريد.
- من يک تحليلگر و فعال سياسی هستم و بينش سياسی داشتم و دارم اما معتقدم در نظام اجرايی کشور و بخصوص آموزش و پرورش، اعمال بينش و سليقه سياسی ظلم به نظام است و در آموزش و پرورش خيانت به امانت مردم است.
- هيچگاه در طول فعاليت‌های اجرايی خودم، بينش سياسی خود را دخيل نکردم. فراجناحی عمل کردم.
هيچکدام از وزرای پيشنهادی به آقای روحانی تحميل نشدند.
آقای زاهدی گفته بود نظر اعضای کميسيون آموزش، يکی از اعضای کميسيون است برای وزارت آموزش و پرورش. من همين را به آقای روحانی منتقل کردم. ايشان تکليف را به دوش خود من گذاشتند.
-هيچ توقعی ندارم که رای بدهيد يا ندهيد. بر اساس حجت شرعی و وجدان خود تصميم بگيريد.
- اگر رای آوردم سعی می‌کنم با مجلس تعامل کنم. آمده شده‌ام برای سوختن پای نظام.
ما آماده سوختن برای نظام هستيم.
- شرکتی‌ها هم زمان من نبوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر