۱۳۹۲ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

وزیر دفاع روحانی از گروگانگيرهای سفارت آمريکاست



سایت شخصیت نگار: حسین دهقانی پوده (معروف به حسین دهقان) متولد 1336 در شهرستان شهرضا (روستای پوده) متأهل و دارای سه فرزند است.
وی از دانشجويان پیرو خط امام و از فاتحان لانه جاسوسی میباشد. بعد از تسخیر لانه جاسوسی، حسین دهقان به همراه بسیاری از دانشجويان پيرو خط امام با توجه به آموزش‌هايی كه ديده بودند به سپاه پيوست و فرماندهی رده‌های مختلف سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس را تجربه كرد و مدتی نيز به لبنان رفت.
وی همچنین جانشینی وزارت دفاع در دولت های هفتم و هشتم و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت های هشتم و نهم و مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی (علی لاریجانی) را در کارنامه مسئولیتی خود دارد.
در سال 89 محسن رضایی با توجه به سوابق و تجارب ارزشمند او، طی سال های دفاع مقدس و مسئولیت های گوناگون در سطوح عالی مدیریتی کشور وی را به عنوان رئیس کمیسیون سیاسی دفاعی امنیتی دبیرخانه مجمع مصلحت نظام معرفی کرد. این کمیسیون وظیفه مطالعاتی و کارشناسی مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه‌های سیاست داخلی و خارجی، شوراها و امنیت و دفاع را بر عهده دارد.

خدمت خالصانه به حزب‌الله لبنان
سردار حسين دهقان، از جمله نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در آغاز جوانی برای کمک به مردم لبنان عازم سوریه شد.
وی بعد از بازگشت نیروهای ایرانی از سوریه، با تشکیل پادگان آموزشی سپاه در نزدیکی مرز لبنان اقدام به آموزش مجاهدان لبنانی برای مبارزه با صهیونیست ها کرد. بعد از شکست دشمن در چندین منطقه خصوصاً منطقه بقاع سردار دهقان وارد لبنان شد و با تشکیل پادگان حضرت ابوالفضل العباس(ع) در منطقه نبی شیث در بقاع اقدام به سازماندهی رزمندگان حزب الله کرد.

وی ارتباط نزديكی با رهبران و عناصر مقاومت از جمله شهید سيد عباس موسوی (دومین دبیرکل حزب الله لبنان) و سيد حسن نصرالله داشت و هنوز هم از هر فرصتی برای ارتباط و ديدار و مذاكره و نشست صميمانه با سيد حسن نصرالله استفاده می‏كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر