۱۳۹۲ شهریور ۳, یکشنبه

برخورد بد شرکت‌ هواپیمایی قطر با مسافران ایرانی

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: براساس تعهدات موجود بین شرکت‌های هواپیمایی و ارائه تسهیلات مشخص شده به مسافران، چنانچه هر شرکت هواپیمایی خلاف این موضوع را انجام دهد با آن برخورد می‌شود.
به گزارش ایسنا، محمد خداکرمی درباره این که بارها شاهد برخورد نامناسب شرکت هواپیمایی قطر با برخی مسافران ایرانی بوده‌ایم اظهار: این موضوعات به وزارت امور خارجه حتما منعکس می‌شود و طبیعتا ما نیز برخورد لازم را با این شرکت هواپیمایی و یا هر شرکت دیگری انجام می‌دهیم.
وی با بیان اینکه هر شرکت هواپیمایی تعهداتی را در زمان فروش بلیت به مشتری برعهده می‌گیرد و موظف است آن را انجام دهد تاکید کرد: مسافران باید با مشاهده موارد تخلف و یا برخوردهای نامناسب شرکتهای هواپیمایی موارد را به وزارت امور خارجه انعکاس دهند.
‌خداکرمی در ادامه با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری موارد ارجاع شده را بررسی و در اختیار مسوولان شرکت مذکور قرار داده و از آن‌ها توضیح می خواهد گفت: حتی در زمانی که برخی شکایات مسافران از جنس مقررات و مفاد تعهدات بین شرکت و مسافر نباشد، ضمن این که این موضوع باید به وزارت امور خارجه منعکس شود ما نیز به عنوان سازمان هواپیمایی کشوری براساس یادداشت تفاهم نامه‌ای که بین شرکت‌های هواپیمایی دو کشور است، از تعداد پروازها به آن کشور کاسته و یا حتی کل پرواز به آن کشور را به تعلیق درمی‌آوریم.
وی ادامه داد: البته سطح برخورد در این موارد بستگی به موضوع شکایت و مبنای برخورد براساس دریافت گزارشات است.
معاون هوانوردی و اموربین‌الملل سازمان هواپیمایی کشورتاکید کرد:‌ البته ممکن است برخی مواقع در رسانه‌ای موضوعی مبنی بر عدم برخورد مناسب شرکت هواپیمایی عنوان شود ولی این موضوع باید به صورت مستند عنوان شود تا مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اگر گزارشی مبنی بر تفاوت رفتار شرکتهای هواپیمایی بین مسافران ایرانی با اتباع کشورهای مختلف نیز در هر فرودگاهی صورت بگیرد، سازمان هواپیمایی به این موضوع نیز رسیدگی می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر