۱۳۹۲ شهریور ۹, شنبه

ششمین کشتی جنگی آمریکا در شرق مدیترانه قرار گرفت


دولت سوریه آمریکا را به جعل شواهد حمله شیمیایی متهم کرد
دولت سوریه آمریکا را متهم کرده که در تلاش برای توجیه یک اقدام نظامی در آن کشور، به ساختن و جعل شواهد دست زده است.
به گزارش بی بی سی ، دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه، دست داشتن در حمله شیمیایی هفته گذشته به حومه دمشق را رد می‌کند و می‌گوید این حمله توسط نیروهای مخالف انجام شده است.
روسیه که از متحدین نزدیک سوریه است نیز گفته است که تهدید واشنگتن در توسل به زور، قابل قبول نیست.
الکساندر لوکاشویچ، از سخنگویان وزارت امور خارجه روسیه گفت اقدام نظامی یک‌جانبه، نقض مستقیم قوانین بین‌الملل است و چشم‌انداز یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه را ضعیف می‌کند.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته، جمعه ۳۰ اوت (۸ شهریور) گفت شواهدی قطعی در دست است که نشان می دهد ارتش سوریه با گاز مسموم‌کننده به دمشق حمله کرده و بیش از ۱۴۰۰ تن از شهروندان سوری را کشته است.
«ششمین» کشتی جنگی آمریکا در شرق مدیترانه قرار گرفت
خبرگزاری رویترز  در ساعات پایانی روز جمعه هشتم شهریور از قول مقام‌های دفاعی آمریکا خبر داد ششمین کشتی جنگی آن کشور در بخش شرقی دریای مدیترانه قرار گرفته است.
به گزار ش رادی فدرا، این کشتی که مجهز به موشک‌های پیشرفته کروز است، به ناوگانی می‌پیوندد که در نزدیکی سوریه قرار دارد و احتمال می‌رود در صورت یک حمله نظامی به آن کشور از آن استفاده شود.
این کشتی جنگی سن آنتونیو نام دارد؛ یکی از مقام‌های رسمی به خبرگزاری رویترز گفته است فرستادن آن به مدیترانه از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما مقام‌ها فکر کردند بهتر است آن را به بخش شرقی در نزدیکی بقیه کشتی‌هایی که در آنجا قرار گرفته‌اند، فرستاد.
این خبر ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که خبرگزاری‌ها از عزیمت «پنجمین کشتی جنگی آمریکا» به شرق مدیترانه خبر داده بودند.
کم و بیش در همین زمان نیز روسیه گفته بود دو کشتی جنگی به دریای مدیترانه فرستاده است؛ دلیل آن هم بحران سوریه عنوان شده است، با این تفاوت که روسیه هم‌پیمان سوریه به‌شمار می‌رود.
گزارش‌ها از آمریکا حاکی از آن است که این کشور خود را برای یک «حمله محدود» به سوریه آماده می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر