۱۳۹۲ آذر ۳۰, شنبه

"شماری از مهاجران غیر قانونی در مرز ترکیه با ایران دستگیر شدند"

 نیروهای ژاندارمری ترکیه در عملیاتی 26 مهاجر خارجی غیر قانونی را که ادعا شده قصد داشتند بطور قاچاق از مرز ایران وارد ترکیه شوند، دستگیر کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، عملیات دستگیری نیروهای ژاندارمری ترکیه در منطقه سلطان توپو از توابع آرالیک استان مرزی آغری در نزدیکی مرز ایران صورت گرفت.
خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت : در این عملیات تیم های ژاندارمری ترکیه 14 تبعه افغانستان و 12 پاکستانی را دستگیر کرد که دو نفر از اتباع افغانستان زن هستند.
به نوشته خبرگزاری نیمه دولتی ترکیه ، هر یک از این مهاجران غیر قانونی برای انتقال آنان به استانبول با پرداخت مبلغی با قاچاقچیان انسان به توافق رسیده بودند که نیمی از این مبلغ را پرداخت و نیمی دیگر را قرار بود در استانبول پرداخت کنند.
مهاجران غیر قانونی دستگیر شده به شعبه افراد بیگانه شهربانی آغری انتقال و سپس از این کشور اخراج خواهند شد.
ترکیه اخیرا با امضای قراردادی با اتحادیه اروپا متعهد شده است که ضمن جلوگیری از ورود پناهجویان خارجی که قصد پناهندگی به اروپا را دارند، آندسته از پناهجویانی را که از طریق خاک این کشور به اروپا متواری شده اند، بازپس گرفته و آنها به کشوری که آمده اند، اخراج کند.
ترکیه برای اجرای تحقق تعهدات خود با اتحادیه اروپا، نیروی ویژه ای نیز تشکیل خواهد داد. اتحادیه اروپا نیز در یک دوره سه و نیم ساله بر عملکرد آنکارا به تعهداتش نظارت کرده و در مقابل صدور روادید برای شهروندان ترکیه به کشورهای اروپایی را لغو خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر